Cairns, Daintree NP & the Table Lands

24 november 2017 - Airlie Beach, Australië

Hi again,

Op het vliegveld van Cairns zijn wij opzoek gegaan naar een weg richting de autoverhuur, voor de laatste keer ons busje ophalen… Sad. Eenmaal aangekomen was het even schrikken want we kregen geen automaat meer, hoe werkt dat schakelen ook alweer?
Onderweg weer onze gebruikelijke boodschappen gedaan en op naar Port Douglas. Waar wij 3 nachten hebben geslapen, maar wel op 2 campings. We kwamen laat aan dus iets doen behoorde niet echt tot de mogelijkheden. De volgende ochtend zijn we naar de lokale markt gelopen die er 1 keer per week is, een onwijs schattige markt. Via de mainstreet zijn we naar het strand gelopen om de bewaakte ‘swim area’ te bekijken. Op het strand stonden veel mensen en vooral veel lifeguards, daar moest iets aan de hand zijn.
Het net die daar ligt om de kwallen eruit te houden zodat mensen ‘veilig’ kunnen zwemmen was niet bestemd tegen een krokodil, dus die moest er even uitgehaald worden.. Helaas konden we niet blijven kijken want wij moesten uitchecken op de camping.

Eenmaal ingecheckt bij de nieuwe camping zijn wij de stad uit gegaan om een wandeling in het regenwoud te gaan maken bij Mossman Gorge. Hele mooie wandeling waar ik na lang wachten eindelijk een liaan op het pad had gevonden, daar moest ik natuurlijk even aan slingeren. De volgende dag was het zo ver, wij gingen met een boot het Great Barrier Reef op om daar te duiken! Wat een mooie tocht en 3 hele leuke duiken gemaakt. Een paar haaien, een slakje, een giga Bumbheaded papegaaivis, een cattle fish en nog veel meer verder kwam er helaas ook een einde aan deze dag. Niet te vergeten is toch wel onze duikinstructeur van 2 duiken met zijn unicorn theekop…. Met de laatste info opzak en nog even een praatje met de van origine Nederlandse eigenaresse van de camping zijn wij onderweg gegaan richting Daintree National Park.

Een ritje op de Ferry over de Daintree River, hele smalle, beboste en een bochtige weg verder was het tijd voor onze eerste stop. De naam rainforrest deed zich eer, want het kwam met bakken uit de hemel. Dat hield ons niet tegen om onder de achterklep, met de stoeltjes erbij onze bananacake van de supermarkt lekker daar te eten. Er kwam net een dagtour aan bij de Lookout, dus er werd even flink om ons gelachen, ach je moet wat toch! De volgende stop was een nogal stijle wandeling door het regenwoud heen en je raad het al, het was nog lang niet gestopt met regenen. Zeiknat maar voldaan kwamen we terug bij de auto en reden we weer verder. Daar zagen wij een mooi strand waar wij even wilde stoppen. 15 minuten geleden liepen wij nog in de stromende regen en nu stonden wij op het strand, met zon, palmbomen en kokosnoten. Nee, klinkt niet heel geloofwaardig, maar gelukkig hebben we de foto’s nog als bewijs.

Rijk aan ervaringen in het regenwoud, door de mangroven en over het strand was het tijd om opzoek te gaan naar een camping. De camping was een combinatie van camping, goh wat raar en een backpackers accommodatie. Alsof we nog niet genoeg gezien hadden gingen wij vanaf de camping het strand op. Daar ontmoette wij een Duits meisje die alleen op pad was, met z’n 3e zijn we de rotsen opgeklommen om een prachtig uitzicht over de zee en het strand te hebben. Klinkt makkelijk was toch best avontuurlijk, aangezien het niet helemaal de gebruikelijke weg was. Wat wel heel grappig is, is dat zij een dag later in Auckland arriveert als ik, dus misschien kom ik haar nog in Nieuw-Zeeland tegen. Terug op de camping was het tijd om iets te doen wat we de afgelopen weken nog niet eerder gedaan hebben, zitten bij de bar! Mega gezellig daar en een mooie plek om wat GoPro beelden terug te kijken.

Nadat we met de Ferry het NP weer hadden verlaten was het tijd voor het volgende deel, de Table Lands. Onze eerste echte stop was in Yungaburra, waar we met een wandeling langs de Creek vogelbekdieren konden spotten. Iets wat ik absoluut niet wilde missen, voor degene die ooit naar Phineas & Ferb hebben gekeken, ik moest Perry zien. Na een kleine teleurstelling van 1 die ik veraf zag maar onderwater dook hadden we later meer mazzel. Er kwam er 1 bovenwater en die bleef ook heel lang aan de oppervlakte zwemmen, dus wij konden met fototoestel in de achtervolging voor een goede foto.

Na heel wat kilometers en een aantal stops waren wij aangekomen bij de eindbestemming voor vandaag een camping op een paar km van het watervalcircuit. Op de camping waren wij bijna de enige kampeerders, maar we hadden wel een paar kalkoenen die dachten dat er wat te eten voor ze lang in onze campervan zoals ze dat hier zo leuk noemen. De volgende ochtend was het doel: het watervalcircuit en het bereiken van Mission Beach.

Stop 1 Millaa Millaa Falls, helemaal op verheugd want niet mocht je zwemmen, kan je vertellen de Noordzee is bijna warmer. Gelukkig was het wel ontzettend mooi daar. De volgende Zillie Falls, daar ging het eventjes mis. Er is een track om naar de base van de falls te komen, maar dan moet je onderweg niet het pad kwijt raken. Een flinke survival, op slippers, met een handdoek om, GoPro vast, camera om en telefoon mee… groot succes vooral omdat de grond oranje modder was en dus glad was door de regen! Het was het uitzicht weer waard en de terug weg, ja die was een stuk makkelijker. De derde en laatste waterval had gelukkig een soort geasfalteerde trap naar beneden, stuk relaxter na onze survival in de bush.
Op naar Etty Bay, want als je nog geen Cassowary gespot had moest je daar heen. Nou tot op de dag van vandaag hebben wij nog geen Cassowary gezien. Op naar het informatie centrum van Mission Beach, na heel veel informatie besloten om hier te blijven slapen. Aangezien het nog vroeg in de middag was zijn wij heerlijk op het strand gaan zitten/liggen. Ook dat hadden we nog niet gedaan en het was best wel lekker haha.

De volgende ochtend weer heel vroeg op pad gegaan om naar Airlie Bay te rijden (zo’n 7 uur lang rijden), waar wij heel graag naar de Withsundays willen met een boottocht. Na een beetje paniek omdat bijna alles volgeboekt is, is het ons toch nog gelukt en stappen wij morgen ochtend heerlijk op de boot voor weer een nieuwe mooie dag!

De komende week zitten wij nog aan de East Coast. Volgende week is het al tijd om naar Sydney te vliegen voor de laatste dagen Australië, bah wat gaat de tijd toch snel…

Groetjes vanaf de kust!

1. Marry:
    25 november 2017
    Wat een avontuur maken jullie mee gaat veel te snel he dikke knuffel
  2. Mathilde:
    25 november 2017
    Zeker avontuurlijk , en ook spannend hoor, al dat gegibber in de bush. Time flies, enjoy !!
  3. Frederique van der goot:
    25 november 2017
    veel gezien en gedaan! veel plezier nog! xxx
  4. Connie:
    26 november 2017
    Weer een heel leuk verhaal lieverd .
    En spannend ook haha nou heerlijk genieten meiden dikke 💋 van hier