Oostkust, zwemmen met dolfijnen en terug naar Abel Tasman

18 februari 2018 - Hamilton, Nieuw-Zeeland

Daar zijn we weer,

De rit naar Kaikoura begon nadat we nog wat mensen vers van Christchurch AirPort hadden gehaald. Hoe lang de rit ging duren was een raadsel, vanwege de aardbeving eind 2016 zijn ze nog met man en macht de Highway aan het herstellen (die pas sinds januari weer open is).
Wij hadden behoorlijk mazzel en meer ‘go’ dan ‘stop’ gezien gelukkig! Het laatste stuk langs de oceaan konden we al wat zeehonden zien vanuit de bus. Omdat we wat vroeger dan gepland in Kaikoura aankwamen bracht onze driver ons naar een punt waar we zeehonden konden zien. Hij vertelde ons ook dat het stuk grond waar we op gingen lopen voor de aardbeving nog oceaan was, best gek om je zo voor te stellen. Een paar zeehonden konden we van heel dichtbij zien!

Het was tijd om naar de Dolphin Encounter te gaan, dolfijnen zwem tour!!! Ik kende niemand uit de bus, maar tijdens het wachten op de tour bleek als snel dat we met een paar leuke meiden op pad gingen.
Ik keek ongeveer al sinds thuis uit naar deze tour, toch wel een droom vanaf dat ik heel klein was! Ondanks dat ik bij Curio Bay al gratis met dolfijnen had gezwommen, wilde ik toch deze tour doen. Ook omdat ik daar geen duikbril niks had. En ik kan je wat vertellen het was elke dollar waard, wat een geweldige dag. We mochten 5 keer het water in, als de dolfijnen namelijk weg gingen werden we weer op de boot geroepen en zochten ze een nieuw plekje. Een van de vijf keer heb ik maar 1 dolfijn gezien, op alle andere plekken waren het er zo veel! Soms had ik ook even een privé momentje met een dolfijn haha, als je hun aandacht kon trekken kon je vervolgens rondjes met ze zwemmen. Kan je een ding verklappen, die dolfijnen zijn onwijs snel en ik was behoorlijk buiten adem haha.

Eenmaal terug was het tijd om richting het hostel te lopen en lekker bij te komen en nagenieten! Heerlijk rustige kamer met 3 andere meiden en geen stapelbedden wat een feest. De volgend ochtend was ik intens lui en heb ik ook echt niks gedaan, terwijl ik door de stad wilde fietsen. Begin van de middag kwam er een stray bus met 2 meiden die ik ken, dus daar ben ik wel heen gegaan. Kwam ik onderweg nog heel onverwacht iemand tegen die niet meer met de bus reisde, altijd gezellig! Met de meiden hebben we een heerlijk en vooral groot ijsje gehaald en lekker bij het strand gegeten. Over het strand lopen was geen succes, want het was een stenen strand en je bleef maar wegzakken pff. Daarna lekker door het stadje gelopen en winkels gekeken. Een moest weer met de bus mee dus zijn we daar op een bankje gaan zitten met uitzicht over de zee! En eindelijk mijn skydive geboekt woehoe.

De volgende ochtend was het mega slecht weer, waardoor ik geen zin had om gelijk iets te doen. Ik kwam er net op tijd achter dat ik morgen niet met een bus weg kan en dus vandaag weg moest, super gestrest alles opeens inpakken en douchen etc. Gelukkig kon ik mijn hostel in Picton en dag vervroegen! Kwam redelijk laat aan in Picton dus echt veel doen zat er niet in! Onderweg naar Picton hadden we Moana gekeken (de Disney film uit Nieuw-Zeeland). In de avond ben ik naar het hostel van Sanne gegaan, die gisteren in de bus was en hebben we deel 1 van Harry Potter gekeken.
In de ochtend van 7 januari ben ik samen met Sanne naar de bakker gegaan waar ze Nederlandse dingen hebben, ik had boterkoek gekocht en Sanne boterkoek en een appelflap! Gelukkig eet ik normaal ook ieder jaar boterkoek in Nederland…. Kan het me niet eens meer herinneren. Lekker samen temptation kijken en daarna weer dagje met de bus!
Onderweg naar Nelson hadden we de optie om voor 5 dollar wine tasting te doen, waarom niet hè! In Nelson stapte Sanne uit de bus en was het voor mij even spannend of ik nog met de bus verder kon, omdat ik op de retravel list stond. Gelukkig kwam alles goed en kon ik lekker in de bus mee!
Na een lange boodschappen stop was het tijd om naar Marahau (terug te) gaan. Daar aangekomen mijn tentje opgezet, om afscheid te nemen van mijn tentje en geld te besparen haha. Daarna geholpen met het bereiden van de group meal, namelijk Mozzie (onze driver) burgers! Was erg lekker duurde alleen intens lang voordat we konden eten. EN HEEL SPANNEND…. Ik vond het vooral spannend, ik heb voor het eerst in mijn leveren een mossel gegeten! De saus was suuuuuper lekker gemaakt, maar de hele structuur van een mossel was zoals verwacht helemaal niks voor mij.

Na het eten lekker op tijd mijn tent in want de volgende ochtend ging ik een kajaktour doen. Bij het hostel/kampeer iets werd ik opgehaald met een shuttle van de kayak Company, daar aangekomen was het best eventjes wachten op de rest van het groepje. Na wat uitleg gingen we onderweg naar de zee achter een tractor, flashbacks naar de watertaxi toen ik de Great walk ging doen. Ik had de mazzel dat ik in mijn eentje was en dus in een dubbele kajak mocht met de instructeur, hoefde mij dus niet druk te maken over het sturen want dat werd geregeld. De start was fijn door de golfen heen dus gelijk zeik nat! Pauze 1 op een klein eiland waar we koffie, thee of appelsap kregen. Daarna langs de zeeleeuwen, waren er niet zoveel als toen met de taxi, maar wel een kleintje en 1 die van de rotsen af kwam en gezellig ging zwemmen. Daarna op naar observation beach voor onze lunch, die mega goed verzorgd was en ook erg lekker. Vanaf dit strand moest ik terug lopen, zo’n 9.5 km. Zag er eerst een beetje tegenop omdat ik hier al gelopen had, uiteindelijk was het super fijn en zat het tempo er goed in! Abel Tasman is zeker een van mijn favoriete plekken! Wel gek om ook op de track de gevolgen van de cycloon te zien… ergens moest je door een omgevallen boom klimmen (respect voor de mensen die hier met hun hele backpack doorheen moeten) en 1 van de bruggen stond helemaal scheef.

Toen ik lekker van mijn lunch zat te genieten kreeg ik een berichtje van Sanne dat zij ook haar skydive heeft geboekt, dat betekend dat we morgen samen gaan! Super leuk. De rest van de dag heb ik vrij weinig gedaan, ook lekker op tijd mijn bed in gegaan want morgen is het ein-de-lijk tijd voor mijn skydive!

Laat jullie nog even wachten, anders wordt het zo’n lang verhaal. Inmiddels hebben jullie toch allang foto’s en de video gezien : ).

Liefs uit Hamilton

P.S. Over 13 dagen zit mijn Nieuw-Zeeland avontuur erop... mijn reis eindigd natuurlijk nog niet, maar vind het totaal niet leuk.

1. Marry:
    18 februari 2018
    Echt top wat een belevenissen weer😍😍😍
  2. Connie:
    21 februari 2018
    Ik heb weer genoten van je verhaal hoor 😗💋💋💋