Eerste dagen in downunder

1 november 2017 - Halls Gap, Australië

Hoi allemaal,

Het is tijd voor een update uit donwunder!

De vluchten waren behoorlijk lang en slapen kwam er helaas niet van… op het vliegveld van Hong Kong hebben we dan ook even gebruik gemaakt van de bankjes bij de gate om even gestrekt te gaan.
We kwamen tegen middernacht aan in Melbourne, snel ons bed in dus. De eerste dag in Melbourne hebben we veel gebruik gemaakt van de gratis trams, heeeeeelrijk! Gelopen door de schattige straten en alle grote winkelstraten, sommige ook overdekt door een gebouw heen heel gek maar leuk. Na het avond eten zijn wij de Eureka skytower opgegaan, je komt hier op de 88ste verdieping met uitzicht over heel de stad. Toen het helemaal donker was en we de stad met alle lichten gezien hebben zijn we maar weer lekker naar bed gegaan.

Dag 2 hebben we een tour naar Phillip Island gedaan. Paar keer bij mooie stranden gestopt, het weer was niet geweldig, maar daardoor was de oceaan lekker wild en hebben we bizar veel en hoge golven gezien. Ook zijn we bij een sanctuary gestopt waar het hoogte punt toch wel echt het voeren van de wallabies was, sommige hielden mijn hand vast en een liet ook niet meer los. Te cute!
Hoogte punt van de dag was natuurlijk waar we voor kwamen, de pinguïns! Bij een van de uitkijkpunten hadden we al 1 pinguïn gespot. Eenmaal bij de pinguïn parade zaten we vooraan, altijd goed. Het was even wachten maar uiteindelijk kwamen er meer dan 100 pinguïns uit het water en voorbij gelopen, mega schattig en toch ook behoorlijk grappig.

Dag 3 hebben we de Great Ocean Road gereden, wat een weg en wat mooi. Beetje jammer van alle wegwerkzaamheden want daardoor hebben we zeker 1.5 uur  verloren…. Dit betekende ook dat we een mooi stuk door het nationale park moesten overslaan. Maar dat heeft de dag zeker niet verpest, want wat was het mooi! Wat alles voor ons weer goed maakt was het ommetje richting Otway lighthouse, waar we 5 koala’s hebben gezien!! Gelukkig waren er 2 wakker, maar ze zijn allemaal mega schattig.
Onderweg hebben we veel gezien: stranden, een waterval ergens in de bush bush (daar was een uitzicht punt dicht, weer pech) en natuurlijk de 12 Apostels. Lekker vaak de auto in en uit na al dat stilstaan in de auto. Omdat we voor 21.00 moesten inchecken bij het hotel, en voor het donker werd (20.00) van de weg wilden zijn, zat het tempo er goed in. Voelde me soms net zo’n Chinese bus, eruit, foto’s maken en weer weg.

Momenteel zijn wij in Halls Gap, bij de Grampains in het volgende verslag daar meer over.

Groetjes vanaf de andere kant van de wereld waar het toch ook wel regenachtig is momentaan haha.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Connie:
    3 november 2017
    Wat een geweldig verhaal !!
    En leuk geschreven 😂
    Veel plezier dikke kus van ons xx
  2. Jolanda donker:
    8 november 2017
    Wat leuk dat jullie in Zo'n korte tijd al zo veel hebben gezien. Zo schattig die walibies en Koala's je zou ze zo meenemen. Veel plezier en ik kijk al uit naar je volgende update x