eerste dagen in Nieuw-Zeeland

16 december 2017 - Raglan, Nieuw-Zeeland

Kia Ora zoals ze dat hier zo leuk zeggen,

Tijd voor het eerste verslag vanuit Nieuw-Zeeland. Bij aankomst op het vliegveld was het nodig om door 3 controles heen te gaan pfff.. tijdens het wachten op mijn tas waren ze een drugshond aan het trainen, heel leuk om te zien! Eenmaal buiten moest ik een tijdje wachten op de bus naar de stad, was best vermoeiend.
Ik kwam natuurlijk best laat aan in de kamer, dus meer dan de helft van de kamer lag al te slapen, geen boze hoofden de volgende ochtend dus hopelijk niemand wakker gemaakt!
De nacht was helaas drama, wat een herrie en de deur die continue open en dicht ging.

De eerste dag in Auckland met heerlijk weer ben ik door de stad gaan lopen. Later besloten om naar Mount Eden te lopen. Wat een mooie plek was dat! Je kunt er een rondje om de krater heen lopen en nog een giga uitzicht over de stad! Mooie plek om ook even bij te komen van de wandeling.
De tweede dag had ik niet echt een plan, ben weer naar de haven gegaan om daar rond te lopen. Had daar nog niet alles gezien en gelijk een mooie plek om te lunchen, nog warmer dan gisteren. Ik was aan het smelten en dat op 6 december! (Blijft toch wel een beetje gek). Nog een stuk door de stad, langs SKYCITY en daarna heerlijk gelezen en gezeten in het Albert Park.

Donderdag ochtend kon mijn Stray trip dan echt beginnen, ’s ochtends in de bus gestapt voor vertrek naar Paihia! Na een paar korte stops en het zien van onze eerste Kauri tree in Nieuw-Zeeland kwamen we aan in Paihia. Langs de duikshop, supermarkt, op het strand liggen en in de avond een BBQ met de mensen uit de bus. Als afsluiter een beerpong (water) wedstrijd, kansloos afgemaakt in de kwartfinale. Aldus een geslaagde eerste dag! De volgende ochtend moesten we allemaal vroeg ons bed uit voor een dagtour naar Cape Reigna, het meest Noordelijke plekje van het land. Met een koude eerste stop voor een kleine wandeling tussen de Kauri trees. Vervolgens naar de duinen voor het duinsurfen, super leuk om te doen! Op naar Cape Reigna om naar de vuurtoren te kijken en de plek waar de pasiffic en Tasmanian samen komen. Op de terugweg lekker fish & chips gegeten!

De volgende ochtend weer vroeg op voor een dagje duiken, relax dagje op de boot (met nog 2 jongens van de bus) en 2 mooie duiken. De eerste duik was op een wrak waar we ook in konden, heel gaaf! Aan het einde van de dag heb ik besloten de volgende dag weer te gaan duiken, dit maal 3 duiken om mijn Advanced brevet te halen. Die avond werd het dus lekker laat samen met mijn theorieboek!
De eerste duik was weer op het wrak, dit keer nog leuker als gisteren. Groter deel van het wrak gezien en ook meer van binnen. Na de andere twee duiken was het tijd voor het papierwerk in de duikshop want het brevet is binnen.

Veel van Paihia heb ik niet gezien want na 2 dagen op het water was ik gesloopt. Nog 1 overnachting en daarna was het tijd om verder te reizen, met als eerst volgende stop Hahei.  Eerst een overnachting in Auckland voordat we de volgende ochtend weer verder gingen. Met een groepje van de bus zijn wij ’s avonds nog naar een paar barretjes gegaan. De karaoke bar was hier 1 van, we hebben ons daar prima vermaakt!

Onderweg naar Hahei gestopt voor een kleine wandeling en de gebruikelijke boodschappen stop. In Hahei hadden wij eerst wat vrije tijd en die avond gingen wij naar Hot water beach. In de vrije tijd lekker met het groepje op het strand gelegen en de zee blijft ijskoud helaas. Na het eten gingen wij met de hele bus naar Hot water beach, daar kun je een eigen hot pool graven. Met hot bedoelen ze tussen de 60 en 65 graden, dus nu kwam het koude zeewater wel goed uit! De volgende dag gingen wij met het groepje naar Cathedral Cove lopen, bekend van Narnia en als Windows achtergrond haha. Onder weg een paar stops met overal een veel te mooi uitzicht. Bij terugkomst lekker op het strand gelegen en afgekoeld in de zee! Na het eten nog met een groepje in de pub gezeten. Het was en hele heldere avond, dus dat betekend heel veel sterren!

De volgende ochtend ging de bustrip verder, op naar Raglan. De rit ging niet bepaald soepel, sinds Auckland al niet. Onze busdriver was net nieuw, dus ze liet de bus heel vaak afslaan, kwamen de bergen niet op of ze reedt verkeerd. Maar we kwamen steeds waar we moesten zijn. Met een boodschappen stop en een stop in Hamilton (waar ik eerst zou uitstappen, maar heb gecanceld) kwamen we aan in Raglan. Korte stop (voor mij eindpunt want ik zit in een ander hostel) een heerlijk ijsje gehaald met fruit geperst als een softijsje!

Dezelfde middag nog een lange wandeling naar het strand gemaakt om de groep gedag te zeggen, want een groot deel ging de volgende ochtend al verder. Was wel jammer om ze gedag te zeggen maar dat hoort er nou eenmaal bij! Mijn hostel is voorzien van hangmatten, schommelbankje, hottub en sauna super relax dus!

De dag van aankomst in Raglan ben ik naar het strand gelopen, behoorlijk om denk ik want het duurde beetje erg lang voor ik er was. Meer dan een uur ipv 40 min. Daar was iedereen van de groep en voor een groot deel was dit de laatste kans dat ik ze zou zien. Gelukkig kon ik met de shuttle van hun hostel mee terug naar het centrum, scheelde me weer een hele wandeling. De volgende ochtend ben ik dan eindelijk gaan surfen. We moesten onszelf naar het strand brengen en aangezien ik de eerste was moest ik rijden haha. De surfplank was kleiner dan de plak waarop ik het geleerd heb. Het duurde dus even voor ik mijn balans gevonden had, maar gelukkig was het super leuk! Einde van de middag gingen we nog een keer, de golfen waren toen niet meer zo goed als in de ochtend. Moest paddelen als een gek maar dan was de golf weer verdwenen, was dus snel uitgeput en nu heb ik spierpijn!!

Ik blijf hier voorlopig nog even omdat er heel veel bussen vol zitten, even tot rust komen dus!

Groetjes uit Raglan!

1. Angelique:
    16 december 2017
    Ooh schat wat heerlijk om te lezen dat je het zo fantastisch heb.
    Ik ben zo trots op jou
    Prachtig die verhalen kan Ik echt van genieten 😘😘😘❤️❤️❤️
  2. Connie:
    16 december 2017
    Wat geweldig lief en weer een leuke ervaring erbij.
    Nou veel plezier en ik wacht weer op de volgende 😂😂
    Dikke 💋van ons xx
  3. Inge en Jikke: