Ik ben er nog! Vervolg vanuit Nieuw-Zeeland

11 januari 2018 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Hallo!

Ik loop lekker achter met de updates, aantal plekken gehad waar ik geen bereik heb gehad. Doe mijn best om de volgende update sneller te plaatsen!!

In totaal ben ik 10 dagen in Raglan geweest, een soort vakantie in mijn reis zeg ik zomaar!
De dagen na mijn vorige verslag ben ik een keer ‘uit eten’ geweest met laatste van de bus die nog over waren. Eindelijk mijn kleding gewassen, nadat het heel lastig was om de wasmachine te veroveren! Naar de locale pub geweest tijdens de Sunday chil session met Reggae muziek. Nog een paar keer wezen surfen, waarvan 1 ochtend de beste tot nu toe was, super condities en eindelijk vooruitgang! Gevolleybald, in de hangmat gelegen, in de hottub gezeten en wat door de omgeving gewandeld. Een dag Mount Karioi beklommen met ongelooflijk mooi uitzicht overal op de berg.  Leesboeken gekocht bij een tweedehands locatie met groepje van nieuwe hostel. Ik moest helaas weg uit mijn huidige hostel omdat zij een max hebben van 7 nachten, het nieuwe hostel was klein en daardoor heel gezellig onderling.
Mezelf nog getrakteerd op het lekkerste ijs ooit, eerste dag in Raglan ook genomen! En als laatste een nieuwe piercing in mijn oor laten zetten! (Wilde deze al meer dan een jaar)

Zondag 24 december was het voor mij tijd om weer op de bus te stappen, gelijk een lange dag met 2 activiteiten die ik geboekt heb! De eerste stop was in Waitomo, waar de glowworm grotten zijn. Hier ging ik met een groepje uit de bus het TumuTumu ToObing adventure aan! Door smalle ruimtes kruipen, door het water lopen, zwemmen, kruipen, in een tube (band) zitten en genieten van de glowwormen! Hele leuke ervaring. Daarna gingen wij door naar de Hobbiton, voor een tour over de movieset! We hadden een leuke gids die veel vertelde over hoe dingen zijn gemaakt, gebruikt etc. In 1 hobbithole mochten we ook echt naar binnen, erg leuk! De tour werd afgesloten met een biertje in de Greendragon!

Redelijk laat kwamen wij aan in onze eindbestemming: Rotorua. Het was even zoeken naar mijn hostel met alle spullen. Na zo’n lange dag was ik behoorlijk moe en hongerig, dat was dus even een iets minder leuk begin van mijn verblijf hier!
Op boodschappen en eten na heb ik ondanks dat het kerstavond was niet veel gedaan. De volgende dag werd ik heerlijk wakker met kerstmuziek! Na mijn ontbijt een korte wandeling gedaan langs het lake, met rook uit de grond en borrelend water. Best een gek idee maar wel gaaf om te zien, de geur in deze stad is wat minder goed te handelen. Genoten van een gratis kerst BBQ als lunch in het hostel, lekker in de hottub (die gelukkig koud stond) gezeten en daarna nog een wandeling door het bos gemaakt met iemand die ik van het vorige hostel kende! Het bos was best nog een stukje uit de stad, dus op de terugweg voor het eerst in m’n leven gelift. Liften is hier behoorlijk populair, er zijn backpackers die niet anders doen! Een heerlijk kerstdiner voor mezelf gekookt en dat was het dan wel!

26 december helaas geen kerst meer hier maar boxingday! Ik zou vandaag met de bus gaan voor de East Coaster, alleen ze zijn me vergeten… 2 dagen langer in Rotorua blijven en heel m’n reisschema is een puinhoop! Wel gebruikt gemaakt van boxingday want er was 30% korting in de sportwinkel, dus mijn all blacks t-shirt is binnen!
Voor de volgende dag een planning gemaakt, in de ochtend naar Hells Gate een Geothermal park en in de middag raften! Stond keurig klaar voor mijn shuttle, maar jullie raden het nooit ik werd voor de tweede keer vergeten : ). Hells Gate heeft alles opgelost, ik werd helemaal apart opgehaald een modder gezichtsmasker gekregen en nog korting op m’n entree! Heel lief. Guidedtour door het park gedaan, heel gaaf om al die gekke activiteit in de grond te zien (het ruiken wat minder)! Terug gebracht tot aan mijn hostel, met de speciale shuttle voor mij! In mijn hostel had ik kort de tijd om even om te kleden en mij klaar te maken voor het raften!

De pick-up voor het raften ging top, met het raften was de busdriver mijn instructor. Een paar rapids voor we bij het hoogtepunt aankwamen de 7m waterval. Met wat laatste instructies en de hoop van beneden dat we om zouden vallen, hebben we het overleefd en allemaal in de raft gebleven! Super leuke middag gehad: van rots springen, met het water mee in het water, in de raft natuurlijk en verzopen in de waterval door voorin te zitten. Bij 1 downstream punt moest ik op de punt van de raft zitten met mijn benen naar buiten, was vast de bedoeling dat ik zou vallen, maar het is gelukt om te blijven zitten! Achteraf samen de foto’s gekeken en de mensen waarmee ik in de raft zat hebben de foto’s gekocht en naar mij gemaild, super lief!

De volgende dag tot de middag gewacht op het vervolg van de bus reis! De busreis ging van Rotorua naar Lake Aniwhenua. Ik was maar naar de mainpickup gegaan, omdat ik bang was dat de bus niet naar mijn hostel kwam, was ie uiteindelijk wel geweest! Klein groepje dus genoeg plek in de bus, heerlijk. Het plaatsje waar we vandaag naar toe gaan is helemaal gericht op de Maori en de lodge behoort tot een Maori stam. Onderweg kwam er een guide op de bus, zij behoord ook tot deze stam. Midden in de bossen gingen we rock art bekijken met het bijbehorende verhaal. Na een ritje in de bus stopten we dan ook bij het Lake, prachtig uitzicht (maar daar komt Nieuw-Zeeland zeker niet te kort aan) en met een groepje Frisbee overgegooid. Daarna een rondleiding in de bus door het dorpje en tijd om naar de lodge te gaan! Echt een prachtige locatie en een warm welkom! Met zijn alle gekeken hoe de Hangi (traditioneel Maori diner) de grond in ging, tijd voor kennismaking spelletjes. Later was het tijd voor de betaalde activiteiten en ik kon het toch niet laten om de Haka te leren. Na wat oefenen en een bijbehorende gezichtstattoo moesten we de Haka laten zien aan de rest van de groep die niet mee deed haha.

Wachten op het eten duurde nog best lang, maar gelukkig zaten we op een mooie locatie met gezellig mensen! Tijd om te zien hoe het eten weer uit de grond werd gehaald, daarna werd het buffet klaar gemaakt en was het eindelijk tijd om te eten. Ik heb onwijs lekker gegeten en een toetje word je altijd blij van! In de avond was er nog tijd om bij een vuurtje binnen wat vragen te stellen over de Maori cultuur. Gelukkig was ik niet de enige die bijna in slaap viel in een donkere kamer, op een bank met een vuurtje aan na een lange dag haha!
De volgende ochtend was het tijd om gedag te zeggen en de eindbestemming van vandaag is Blue Duck Station. Een boerderij in de middle of nowhere.

Wordt vervolgd!

Liefs uit een regenachtig en Mistig Franz Josef.

1. Marry:
    11 januari 2018
    Wat een belevenissen met plezier gelezen
    En nog bedankt voor je lieve kerstkaart
    Nog heel veel reisplezier
    Wat zal jij een conditie hebben
    Je bent een topper 👍👍💋💋
  2. Angelique:
    11 januari 2018
    Wauw schat wat fantastisch allemaal heerlijk om te lezen dat Je zo geniet .
    En inderdaad heel erg bedankt voor je mooie lieve kerstkaart
    Geniet nog lekker 😘Love you 💞
  3. Connie:
    11 januari 2018
    Hallo lief inderdaad wat lang pfff
    Ik dacht het al ze zal geen berijk hebben .
    Maar toch blij weer wat van je te lezen en wat een super verhaal weer .
    En nog bedankt voor je lieve nieuwjaars berichtje .
    Nou jou nieuw jaar is in ieder geval al lekker gewoon door gegaan waar je mee bezig was .
    Heel veel plezier verder en we wachten met smart op je vervolg verhaal 😉💋💋