Laatste stuk van het Noorder-eiland voor nu

17 januari 2018 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Hallo, hallo

De rit naar Blue Duck Station was een aardig lange rit, de eerste stop was bij een warm water rivier waar we met de hele groep gingen ‘zwemmen’. Super ondiep dus zitten, het rook overigens niet erg aangenaam. Daarna door naar de Huka falls, niet echt een typische waterval, maar heel veel water met heel veel kracht op 1 plek! De volgende stop was Taupo, sommige stapte hier uit en voor de rest een lunch en tijd om het stadje te verkennen stop. Met 2 anderen gekozen om 5 dollar domino’s pizza als lunch te nemen, top keuze!
Na een korte stop om het beddengoed op te halen was het dan eindelijk tijd om naar Blue Duck Station te gaan. Het was een lange weg door de bergen smalle bruggen en zonder asfalt. Blue Duck Station een een intens grote boerderij in de middle of nowhere, hele gave plek om te verblijven!

In de avond was het tijd voor een feestje met de bijbehorende spellen, onze busdriver Moose wist er genoeg! We zaten met maar 20 mensen in de bus leuk klein groepje en iedereen had 2 stoelen, wat een luxe! De volgende ochtend had bijna iedereen activiteiten, dus ben ik samen met iemand anders de puinhoop van gisteren gaan opruimen. In de middag was het eindelijk tijd voor mijn horse trekking, keek ik al een paar dagen naar uit! Super lief paard Bronc, onwijs mooie omgeving, hele stijle stukken om de berg omhoog te komen en nog een pad waar we met de paarden in galop omhoog konden!
Op het hoogste punt pauze gehouden de paarden mochten daar gewoon los lopen en grazen, zonder dat er een hek was.. goed opgevoed wel! Ook de weg naar beneden was uiteraard erg mooi, prima middag!

De volgende ochtend moesten wij al om 6 uur in de ochtend in de bus zitten, want het was tijd voor de Tongariro Crossing! Iets waar ik mij al heel lang op had verheugd. Inchecken voor de shuttle bus en de hike kon beginnen! Zwaar deel met onwijs veel trappen.. een extra 4km return hike naar de Summit. Onwijs gaaf uitzicht over de vreemde maar mooie natuur: vulkaan, besneeuwde berg top, meren, droge vlaktes en bizarre kleuren. Een lange en saaie laatste 6 km naar het einde viel toch wat zwaar. Onwijs blij toen het klaar was vooral omdat ik het nu gedaan heb!

De wandeling was op 31 december een mooie afsluiter van 2017 en aangekomen in het hostel was het dan ook voor de groep tijd om ons klaar te maken voor onze new years party. Klein groepje, wat locals, een kampvuur, geen vuurwerk, maar wat was het gezellig!

De volgende dag was het tijd voor een lange busrit richting Wellington. Onderweg gelukkig een paar stops want het was echt een lange dag in de bus, gelukkig konden we languit liggen. Omdat veel winkels dicht zijn op 1 & 2 januari konden we de molen niet in. Vanuit de bus maar een foto gemaakt, normaal kun je daar binnen allemaal Nederlands eten kopen. De leukste stop was toch wel in een gigantische speeltuin haha.

Eenmaal aangekomen in Wellington zijn we na het inchecken met een groepje de stad gaan verkennen. Wat te eten gehaald en dat bij het water opgegeten en lekker lui gezeten onder het genot van een straatmuzikant. De avond doorgebracht in de bar naast het hostel waar we afscheid moesten nemen van onze busdriver, helaas want iedereen van de groep vond hem de leukste driver. Met een klein groepje nog doorgegaan naar een andere bar, maar het was overal heel rustig. Logisch want het was de avond na oud en nieuw haha.

De volgende dag ben ik met een paar naar mt Victoria gelopen om boven te kunnen genieten van het uitzicht over de stad en de oceaan. Op de terug weg een ommetje genomen langs het strand en daar gezellig gezeten. Terug met de 2 waarmee ik over een paar dagen de greatwalk mee zou gaan lopen alles geregeld. Daarna met een groter groepje de cable car omhoog genomen naar de botanische tuinen en daar lekker rond gelopen. Na onze wandeling konden wij via ons hostel een gratis maaltijd krijgen in de bar naast het hostel, altijd fijn! Als afsluiter met een paar bij een bar gezeten die zitzakken als terras hadden, daarna was het tijd om mijn tas in te pakken.

3 januari was het dan tijd om het Noorder-eiland gedag te zeggen voor voorlopig en met de ferry over te gaan naar het Zuider-eiland. De andere van de groep namen de ferry een dag later. De ferry rit was onwijs mooi, nadat we van het open water af gingen heb ik alleen maar buiten gestaan. Een rit over onwijs blauw water, tussen allemaal kleine eilandjes, bergen en noem het maar op heen. Pas toen ik mijn spullen ging ophalen in de terminal begon het te regen, de hele ferry rit was het mooi weer!

Groetjes uit Queenstown & tot snel met het eerste verslag vanaf het Zuider-eiland (ook al ben ik daar al  2 weken nu)